צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

מסחר אוטומטי בישראל

במסגרת מאמר זה נסביר אודות האפשרות לבצע מסחר אוטומטי בישראל, מהם היתרונות ב - מסחר אוטומטי וכיצד גם אתה יכול בקלות להעלות את רמת המסחר שלך ולסחור באמצעות פקודות מסחר אוטומטי מבלי לבזבז את זמנך היקר מול מסכי המחשב ועדיין לסחור את שיטת המסחר שלך בצורה מלאה .

ללא מעט סוחרים קורה, לא פעם, שהם מזרימים פקודה לבורסה ומיד רואים בספר הפקודות שהזרימו פקודה לפניהם, לאחר שהם מבטלים את הקודמת ומזרמים אחת נוספת, שוב הם רואים שכהרף עין הזרימו פקודה נוספת לפניהם ושכבר יש הוראה של סוחר אחר שממתינה, האם מישהו עוקב אחרינו בזמן העברת הוראת המסחר ?!

לאחרונה אנו עדים לשימוש הולך וגובר בתוכנות למסחר אוטומטי בבורסה לניירות ערך בתל אביב, חלק לא קטן ממחזורי המסחר בשוק ההון מבוצע באמצעות מכונות מסחר אוטומטיות אשר פעילותן מורגשת בעיקר ב מסחר אוטומטי באופציות מעו"ף, אך ניתן למצוא רובוטי מסחר אוטומטי במניות, אג"ח, תעודות סל וכו'.
אתה בוודאי הבחנת כי לא פעם בדיוק כשהעברת הוראת קניה או מכירה לבורסה, תוך חלקיק שנייה מופיע לפניך קונה או מוכר שהקדים אותך , שלא היה בספר הפקודות לפני שאתה "עמדת "בספר הפקודות. מכונות המסחר האוטומטיות גורמות לציטוטי מכירה וקניה במרווחים נמוכים והן למעשה אחד מהגורמים הישירים לעליית הנפח של המסחר בבורסת תל אביב ומאפשרות נזילות יותר גבוהה בשווקים.

מסחר אוטומטי, או בשמותיו הנוספים רובוטי מסחר\ מסחר אלגוריתמי \ אלגו טריידינג, הכוונה לתוכנת מחשב אשר תפקידה לבצע מסחר בבורסה. מערכת המסחר האוטומטי שולחת הוראות מסחר בהתאם לאלגוריתם שהוטמע בקוד התוכנה והיא מבצעת את המסחר ללא התערבותו של הסוחר וללא הפעלת כל שיקול דעת. כל שיקול הדעת הוטמע בקוד התוכנה בעת בנייתה ומכאן ואילך תפקיד התוכנה רק לבצע את המוטל עליה אם וכאשר היא מזהה בשוק את שילוב ההוראות וההתניות שהוטמעו בקוד.


תעודות הסל היו בין החלוצות שבחרו לאמץ את אפשרות המסחר האוטומטי ולצטט מחירי מכירה וקניה בתעודות תוך שימוש  בתוכנה אוטומטית שנבנתה  במיוחד לשם כך. גופים אלה גם "מתכסים " בשוק בהתאם לאחזקות שלהם בעזרת מערכות אוטומטיות ובכך מגנות על עצמן מהפסד ומגדילות משמעותית את התשואות שלהן.

עם הגברת הדרישה לשימוש במכונות מסחר אוטומטי בישראל, הגיע גם תורם של בתי הנוסטרו הגדולים וגופים פיננסיים גדולים אחרים, אשר המטרה שלהם להפוך את המסחר הידני למסחר אוטומטי אשר מבצע מסחר ללא כל התערבותו של סוחר בן אנוש ולהניב תשואה גבוהה יותר לגופים אלו תוך שיפור משמעותי במהירות שליחת ההוראות והמענה להתרחשויות בשוק. דוגמא לגופים נוספים שמשתמשים במערכות מסחר אוטומטי הנם קרנות גידור אשר מנסות לבצע " מסחר ארביטרז' " או ניתוחי שוק  וקרנות נאמנות שחלק מהן בעלות קרנות ייעודיות אשר שולחות הוראות אוטומטיות על פי תכנית מסחר אשר נקבעה מבעוד מועד ( מסחר אלגוריתמי ).

אם נסתכל לרגע על המסחר האוטומטי בבורסות חו"ל, למשל בבורסה לניירות ערך האמריקאית, השימוש במסחר אוטומטי שכיח ביותר בעיקר אצל עושי השוק במניות, וזאת בגלל שהמסחר במניות בארה"ב מתבצע באמצעות "עושי שוק " בשיטת מסחר אשר שונה מהנהוג מהמסחר בישראל. המטרה של עושי השוק הינה לספק נזילות למניות וזאת על ידי שליחה של ציטוטים באופן אוטומטי לבורסה, הוא מצטט פקודות מכירה וקניה במרווח נמוך מאוד.

בשנים האחרונות אנו רואים כי חברות אשר סוחרות בחוזים עתידיים ובמטבע חוץ מציעות שירותי התחברות למכונות אוטומטיות על פי אסטרטגית מסחר אותה בוחר המשקיע ואף ניהול התיקים בצורה אוטומטי צובר תאוצה.

עד לאחרונה השימוש במערכות מסחר אוטומטיות היה בעיקר בהשיג ידם של השחקנים גדולים בשוק ההון הישראלי, חברות נוסטרו, בתי השקעות וגופים פיננסים גדולים אחרים, עם הקמת חברת GO4IT המתמחה בפיתוח מערכות מסחר אוטומטי לסוחרים בישראל, התאפשר גם לסוחרים פרטיים לסחור בצורה אוטומטית לחלוטין בדיוק באותה צורה ובאותה מהירות תגובה שסוחרים השחקנים הגדולים ובכך לקדם את רמת המסחר שלהם משמעותית ולהיות בעל יתרון יחסי כפי שהיה שמור עד כה לגופים הגדולים.


המסחר באמצעות תוכנה למסחר אוטומטי לא פסח על הסוחרים העצמאיים בישראל המחולקים ל 3 רמות שונות, הסוחר המתחיל, הסוחר המנוסה והסוחר המומחה.


הסוחר המתחיל
לומד להכיר את רזי השוק והתנהגות אפיק ההשקעה שבו בחר לסחור, באמצעות  סימולטור מסחר בבורסה הישראלית, המאפשר לסחור בתיק וירטואלי על נתוני שוק בזמן אמת, או על נתוני שוק מוקלטים ובכך לחסוך בדמי לימוד והתנסות עם כסף אמתי.

הסוחר המנוסה
אשר סוחר עם שיטת מסחר מגובשת ורוצה להגדיל את התשואה שלו אם באמצעות הפעלת מספר תוכנות מסחר אוטומטי, אם באמצעות הגדלת מהירות התגובה להתרחשויות בשוק ההון ואם על ידי הגדלת כמות ניירות הערך שהוא עוסק בהן.

הסוחר המומחה
אשר מנתח פעילויות שוק ודפוסי התנהגות, בונה אלגוריתם מסחר ומשפר אותו על מנת להשיג תשואות גבוהות בהרבה עם סיכון מינימאלי ככל שניתן בניסיון להגדיל את התשואה ממסחר.

פלטפורמות המסחר הנפוצות של חברי הבורסה הישראלית הן סיברון ו FMR אשר העמידו לרשות הסוחרים בבורסה בישראל ממשק API שמאפשר לקשור את אלגוריתם המסחר שבנה הסוחר באמצעות המתכנת שלו לבין הגעת הפקודה לספר הפקודות בבורסה.
זה המקום ליידע אותך כי  הודות לסימולטור מסחר בבורסה שכולל סביבת בדיקות שפיתחה חברת GO4IT אף מתכנתים לשוק ההון מצאו בו עזר רב בחיסכון בעלויות פיתוח.

חברת GO4IT מאפשר לך לסחור מסחר אוטומטי בישראל וזאת הודות לפלטפורמת המסחר האוטומטי המתקדמת Go4iTrader המאפשרת לבצע השקעה בשוק ההון באמצעות מגוון רחב של פקודות אוטומטיות לחלוטין, כמו כן ניתן להזמין מערכת מסחר אוטומטי בהתאמה אישית על פי שיטת המסחר שהמשקיע מאפיין לצוות מהנדסי התוכנה ומומחי שוק ההון.

להלן חלק מהיתרונות ב מסחר אוטומטי \ מסחר רובוטי\ מסחר אלגוריתמי :


1.הגדלת הזמן הפנוי -  מסחר בשוק ההון באמצעות תוכנת מסחר אוטומטי אינו מצריך את אותה רמת מעקב של סוחר שסוחר ללא תוכנת מסחר אוטומטית. לאחר בניית האלגוריתם והפעלת תוכנת המסחר האוטומטית המשקיע בשוק ההון יכול להתפנות לעיסוקים אחרים ואף לעסוק בעבודה נוספת שתניב לו הכנסה נוספת.

2.שיפור מהירות התגובה להתרחשות בשוק -  בניית אלגוריתם למסחר מאפשרת לתכנן מראש מהי התגובה להתרחשות כזו או אחרת בשוק. לכן היתרון בשימוש במכונה האוטומטית גבוה במיוחד היות והתוכנה מגיבה במהירותה גבוהה משמעותית לשינויים מאשר סוחר בן אנוש, אשר לא פעם קם מהמסך "בדיוק ב 5 דקות " שהתרחשה פעילות בשוק ומוצא עצמו מפספס הזדמנויות מסחר.

3.הוצאת הרגש משיטת המסחר - רוב הסוחרים בשוק ההון שוגים בכך שהם מערבים " רגשות " בשיטת המסחר. תוכנת מחשב מנטרלת לחלוטין את האלמנט הפסיכולוגי משיטת המסחר ומאפשרת ביצוע מלא של שיטת המסחר שלך.

4.שיפור משמעותי במהירות העברת הוראות הקניה והמכירה לבורסה - רוב המשקעים בשוק ההון הבינו כי על מנת לייעל את מהירות שליחת הפקודות לבורסה ולקבל יתרון מובנה משמעותי על פני משקעים אחרים. מעבר להגדלת מהירות קו התקשורת, השימוש בתוכנות אוטומטיות משפר משמעותית את מהירות שליחת ההוראות ובכך אותו סוחר משיג יתרון יחסי משמעותי על פני סוחרים אחרים. 

5.הפסקת ריבוי עסקאות מיותרות - לא פעם מוצא את עצמו המשקיע בבורסה מבצע פעולות מיותרות " רק בגלל שהיה מול המחשב " כבעל מערכת מסחר אוטומטי בשוק ההון אתה מתכנת את כל אלגוריתם המסחר שלך לתוכנת מסחר והיא בלבד מבצעת ומיישמת החוקים וההוראות בעת קניית ומכירת ניירות הערך שהחלטת בצורה מקצועית.

6.מסחר במספר ניירות ערך שונים במקביל - גם אם אתה הסוחר המוכשר והמנוסה ביותר לא תוכל לסחור בו זמנית מעל ל 40 ניירות ערך ואיפקי השקעה שונים בו זמנית. תוכנת מסחר אוטומטי מאפשרות לך לצטט ולבצע פעולות מכירה וקניה במספר רב של ניירות ערך שונים והכל בו זמנית.

7.ניהול סיכונים מתקדם - חלק נכבד מהדרך להשגת רווחים  ב -בורסה הוא על ידי אפשרות והיכולת לנהל סיכונים ולשמור על יחס סיכוי - סיכון, תוכנת מסחר אוטומטי Go4iTrader ,מבצעת מספר גדול של הוראות מסחר במקביל, ניתן לנהל את הפוזיציה שלך בבורסה בצורה מקצועית יותר תוך כדי שמירה על רמות סיכונים שונות לניירות ערך שונים וכל זאת בו זמנית.

8.התקדמות עם הטכנולוגיה - מסחר האוטומטי בישראל מאפשר שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בשילוב המוח האנושי על מנת לייצר תשואות חיוביות.

הנך מוזמן ליצור קשר ולסחור בשוק ההון בצורה מקצועית ביותר ועם תנאי מסחר אטרקטיביים ביותר !


גולשים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם :
פורום שוק ההון

• מאמר זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
• אין במאמר זו להוות המלצה או חוות דעת בקשר לעיסוק במסחר באופציות מעו"ף.
• קבלת החלטה כלשהי המתבססת על מאמר זה הינה על אחריותו של הקורא בלבד.