צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

סוגי פקודות סטופ לוס


רבים מן הסוחרים שואלים אלו סוגים של פקודות סטופלוס או בעברית "הגבלת הפסד " ( Stop Loss  ) קיימות ב שוק ההון ? ישנתם מספר לא קטן של פקודות סטופ לוס חלקם ידניים ואת כולם ניתן להפוך לאוטומטי ( נקרא גם מסחר אלגוריתמי )לסוחר אשר מעוניין בכך , להלן הסוגים העיקריים שבהם, חלק מסוגי הסטופ לוס שמובאים להלן לא סותרים אחד את השני ויכולים להתקיים יחד.

1. Market Stop Loss ( סטופלוס במחיר שוק ) – כשמחיר נייר הערך מגיע ( או עובר ) את שער הגבלת ההפסד שקבעת מבעוד מועד, משודרת פקודת מכירה לנייר הערך מסוג Market, שמשמעותה מכור מיידית הכל לקונה הראשון, שזה המחיר הטוב ביותר שקיים בשוק לאותו נייר ערך באותה השנייה, גם אם בזמן זה שער נייר הערך ירד והוא נמוך משער הסטופלוס המקורי שרצית. החסרון בצורת סטופלוס זו הוא שאם מחיר נייר הערך ממשיך לרדת בצורה קיצונית, לא נבצע מכירה בשער הסטופ שתיכננו מראש, מאידך היתרון הוא שכל ניירות הערך נמכרו ולא נשארה לנו " סחורה " שאנו לא מעיניינים בה.
אצלנו במערכת המסחר האוטומטי Go4iTrader, לא רק מחיר נייר הערך מהווה כטריגר להפעלת הסטופ לוס האוטומטי, אלא קיימים נתונים נוספים המשמשים נתבך נוסף בהתניות ובשיקולים של מערכת מסחר אוטומטית להפעלת סטופ לוס בין היתר ניתן למצוא את כמות הקונים, השהייה בשניות ואין ספור רעיונות אשר הסוחרים יכולים לבקש כחלק מהפיתוח האישי של מנגנון סטופ לוס.

2. Limit Stop Loss ( סטופ לוס בהגבלת שער )  – כשמחיר נייר הערך מגיע או עובר את נקודת הגבלת ההפסד שנקבעה מראש, משודרת מיד לבורסה מיד פקודת מכירה מסוג Limit , כלומר נייר הערך נמכר במחיר הטוב ביוצר שקיים כרגע בשוק, אך לא נמוך משער הגבלת ההפסד, גם אם רק חלק מניירות הערך ימכרו או אפילו אם המחיר " קפץ "מעל שער הסטופלוס ואין קונה בשער זה. לדוגמה אם שער הסטופלוס נקבע בשער 1200, כשהסטופ נכנס לפעולה- והנייר ערך מוצע למכירה ב 1200 ש"ח ולא פחות מכך. בדומה לפקודת 'סטופ לוס מרקט', הסיכון הוא שחלק מניירות הערך ימכרו או אפילו קיימת אפשרות שהפקודה תדלג לגמרי מעל השער המבוקש, מאידך היתרון הוא שלא נמכור במחיר נמוך ממה שתכננו מבעוד מועד.
                                                           

3. Conditional Stop ( סטופ לוס מותנה )  - בפקודת סטופ לוס זו הסוחר מזין שני מחירי הגבלת הפסד שונים. הראשון משמש כטריגר להפעלת פקודת הסטופ לוס, כלומר אם מחיר נייר הערך מגיע לנקודה מסויימת פקודת הסטופ לוס תידרך ותתחיל למכור את נירות הערך שביקשת ואילו השער השני קובע באיזה מחיר נייר הערך ימכר. השימוש המרכזי בצורת פקודת סטופלוס זו הוא שכאשר ישנה כמות גדולה של ניירות ערך מאשר יש ביקוש בשוק או שאנו חושבים שעד שהפקודה תשודר המחיר ימשיך לרדת.לכן נוהגים להזין מחיר ראשון גבוה במעט ממחיר הסטופ לוס הנדרש על מנת לוודא ביצוע מלא של כל כמות ניירות הערך בשער שתכננת מבעוד מועד.היתרון הוא שאתה מוכר את כל ניירות הערך במחיר הנמוך ביותר שהוא הסטופ לוס שתכננת והחסרון הוא שאתה מוכר גם בשערים שגבוהים משער הסטופלוס המתוכנן.

 4. Trailing Stop ( סטופ לוס צף )  – הסטופלוס נמצא במרחק קבוע מתחת למחיר הגבוה ביותר שאליו יגיע ( אם יגיע ) נייר הערך , וממשיך "לצוף" מתחתיו. לדוגמה: נניח וקנינו אופצית מעוף בשער 1200 ש"ח, והחלטנו על סטופלוס של 100 שקלים ושמירה על הטרילינג 50 שקלים מתחת לגבוהה בטרייד, נמקם את פקודת הסטופ הראשית שמציין שהטרייד כשל בשער 1100. נניח עתה שאופציית המעו"ף עולה ל שער 1300 ש"ח . במקרה כזה הסטופ ממשיך לזוז, " לצוף " איתה, ועולה ל 1250 שקלים (1300 פחות 50 שהגדרנו שמותר לנו להיות מתחת לגבוהה בטרייד ). אם עתה האופציה תתחיל לרדת ותגיע למחיר 1250 ממחיר 1300 שאליו הגיעה בשיא תימכר האופציה בשער 1250 והסוחר הרוויח 50 שקלים כפי שהגדיר למערכת הטרילינג סטופ. היתרון הוא שהסטופלוס יכול רק לעלות עם עליית המחיר נייר הערך אך הוא אינו יכול לרדת. החסרון הוא שהמחיר יכול לרדת " בתיקון של הטריילינג " להפעיל סטופלוס ולאחר מכן לעלות לשערים גבוהים יותר.

5.  % Trailing Stop  ( סטופ לוס צף באחוזים ) - כמו טרילינג סטופ במחיר, רק שהפעם המרחק מהשיא נקבע באחוזים מהמחיר הגבוה.לדוגמא , אופצית מעוף ( או כל נייר ערך אחר ) נרכשה בשער 1200 והסוחר מעוניין לשמור על רווח של 25% מהגבוהה בטרייד, נניח שהאופציה עלתה ב 400 שח, כלומר הסוחר רוצה לשמור על רווח של 75% מתוך 400 כלומר הסטופ " יצוף " עם מחיר האופציה לשער 1500(25% מ 400 הם 100 שח לכן שער 1500 ) כל עוד האופציה תמשיך לעלות הרווח יחושב וישמר 25% מתחת לגבוהה בטרייד במידה וירד מ 25% תימכר האופציה.

6. Predicted Stop ( סטופ לוס חזוי )  - בסוג סטופ לוס זה הסוחר מנסה למכור מבעוד מעוד בשער שיכסה את כל כמות ניירות הערך הדרושים למכירה. נניח לדוגמה שהסטופ הוא ב 1100 ואני מחזיק 40 אופציות מעו"ף ( או כל נייר ערך אחר), נניח גם שכרגע האופציה עדין נסחרת ב 1140, אבל כרגע יש 20 אופציות ממתינות בביקוש ב 1120 ו 15 אופציות ב 1110 ,במקרה כזה תוכנת המסחר האוטומטית תבצע מיד את המכירה, למרות ששער הסטופ המקורי טרם הגיע, על מנת להצליח למכור 40 אופציות במחיר מינימאלי של  1100 ולהצליח למכור את כל הכמות. אחרת יש סיכון שהאופציה תרד ל 1100 ולא נוכל למכור את כל ה 40 אופציות .

7.Dynamical Stop ( סטופ לוס דינמי ) – בתוכנות מסחר מתקדמות קיימת אפשרות לבצע סטופ לוס בצורה מותאמת אישית, למשל שישתנה בהתאם לפונקציה מסוימת או בהתאם לשינויים שהתרחשו בשוק ושהוגדרו מראש כטריגר\ים לביצוע שינוי בסטופלוס. לדוגמה, אם נייר ערך מתחיל לרדת לכיוון שער הסטופ אך המחזור באותו נייר ערך אינו תומך בירידה, אזי המערכת האוטומטית תזיז את הסטופ ותיתן לטרייד סיכוי נוסף עד שהמערכת תזהה את הנתונים שמהווים עבורה אישור סופי לביצוע סטופלוס. היתרון הוא שניתן " להינצל " מביצוע סטופלוס אם יש לך סט תנאים והגדרות שלאורך זמן הוכיחו את עצמם כיעילים ושהזזת הסטופ תרמה לך. החסרון הוא שייתכן ותזיז את הסטופ לוס ותגלה שאם היית מוכר אות נייר הערך בשער המקורי היית מפסיד פחות.

8.Personal Indicators stop loss  ( סטופ לוס בהתניית אינדיקטורים אישיים ) - ללא מעט סוחרים יש ניסיון בשוק ההון ובעת קבלת ההחלטות לביצוע הסטופ לוס הם מתבססים על שיטות עבודה היחודיות רק להם,פקודות מעין אלה מפותחות באופן אישי על ידי צוות Go4it ,מתמחה בפיתוח מערכות מסחר אוטומטיות,האינדיקטור יכול לשמש כתנאי נוסף להפעת סטופ לוס אוטומטיאו כטריגר ראשי להפעלת הסטופ לוס אוטומטי

9. Global Stop ( סטופ לוס גלובלי )  – במקרה זה מכניסים למערכת גבול הפסד באחוזים לכל תיק ניירות הערך גם יחד, לדוגמה הפסד של 3% לכל התיק ההשקעות,כלומר יתכן לדוגמה שנייר ערך אחד יפסיד הרבה יותר מ 3% והוא לא ימכר כי נייר ערך אחר (או יותר) נמצא ברווח והתיק כולו עוד לא בהפסד של 3% . ברגע שתיק ההשקעות כולו נכנס להפסד של 3% ,כל ניירות הערך נמכרות מיד.


לסיום - אנו מזכירים לך שאי ביצוע פקודת סטופ לוס כאשר מחיר נייר הערך הולך בניגוד לכיוון שצפית עשוי, לא פעם, לגרום להפסד כל תיק ההשקעות שלך ! !    -- הקפד על ביצוע סטופ לוס !

לפרטים נוספים ,

מסחר אוטומטי זה Go4it