צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

מהו ניתוח טכני

ניתוח טכני הינה שיטה לחיזוי התנהגותו נייר ערך ( מניות, אופציות מעוף , מטבעות וכו' ) בעתיד על סמך התנהגותו בעבר, הדבר הייחודי בשיטה זו שהיא משמשת את מי שעוסק ב- מסחר בבורסה ככלי עזר בקבלת החלטות ועוזרת למצוא את העיתוי הטכני לגבי החלטת קניה או מכירה של נייר ערך.


סוחרים בשוק ההון אשר עוסקים בתורת הניתוח טכני קרויים " מנתחים טכניים " או " טכנאים ". המנתח הטכני מתווה את מחירי הנכסים שאותם הוא מנתח על גבי גרפים, במטרה לזהות מגמות ודפוסים אשר חוזרים על עצמם שיאפשרו לו לחזות תנועות עתידיות במכשיר הפיננסי אותו הוא מנתח.


סוחרים אשר נעזרים בניתוח טכני כדי לקבל את ההחלטה לגבי קניה או מכירה של נייר ערך משתמשים בניתוח גרפים, הגרפים מכילים נתונים פיננסים שונים אשר מורכבים ממידע תוך יומי, יומי, שבועי ,חודשי ואף שנתי של נייר הערך, על סמך הנתונים ניתן לפרש את התנהגות הנכס הפיננסי בו רוצים להשקיע וכך לגבש אסטרטגייה לפעולה.

אחד מהעקרונות המנחים של ניתוח טכני הוא כי מחיר הנייר ערך בזמן אפס ( זמן נוכחי ) מגלם בתוכו את רוב האלמנטים אשר אנו לא יכולים לחזות, למשל מידע פנים של בעלי עניין, נתונים פונדמנטליים אשר קשורים לדוחות ודירוגים של אנליסטים, שמועות ועוד. לכן מחיר הנייר ערך מגלם את כל הנתונים בגרף.


ניתוח טכני מתאים לכל סוג של ני"ע בתנאי שנסחר בבורסה תקינה ופעילה. ניתוח טכני מתאים לכל חתך זמן טווח ארוך, תוך יומי.מנתח טכני בעל ניסיון מחפש תקדימים של תבניות שחוזרות על עצמן, כאלו שאחרים לא הבחינו בהם, היתרון בגילוי הוא זה שנותן לו את היתרון על אחרים בבואו לבחור נייר ערך ולהרוויח בטווח הארוך.


עקרונות הניתוח הטכני

בעזרת ניתוח גרפים אשר מייצגים את הפעילות באפיק ההשקעה אותו מנתח המשקיע, מזהה המנתח הטכני את כיוונו של נייר הערך, נקודות כניסה ויציאה אפשריות, יעדי זמן ומחיר, מומנטום ועוד.

תורת הניתוח הטכני מנסה לתת למשקיע כלים אשר בהם עקרונות מעשיים למשמעת עצמית בצורה נוחה ופשוטה, בשאיפה למזעור של תוחלת ההפסד הטמונה בכל ניסיון השקעה בשוק ההון. כל מנתח טכני מתאים לעצמו את הכלים בהם הוא משתמש ואת טווחי הזמן בהם הוא סוחר בהתאם לאופיו ולניסיונו.





הבסיס ליישום של שיטת הניתוח הטכני לצורך ביצוע השקעות בעלות תשואה חיובית ב- שוק ההון נעוץ ביכולת לזהות בצורה בהירה נקודות כניסה ויציאה  ולהגדירם בצורה נחרצת, תוך חתירה החלטית לביצוע הכניסה והיציאה על פי העקרונות שנקבעו מראש. בכך מיושם הלכה למעשה היתרון היחסי שמקנה השיטה לפועלים לפיה, על פני שיטות מסחר אחרות או פעולה אקראית - רגשית של הסוחר בשוק ההון.       


כאמור תורת הניתוח הטכני מבוססת על מחזוריות בהתנהגות ניירות הערך על פי דפוסים אשר חוזרים על עצמם (תבניות צאריסטיות, תבנית ספל וידית, תבנית W, תבנית ראש וכתפיים ועוד ) הדפוסים חוזרים על עצמם בעליות ובירידות של נייר הערך.
הסיבה למחזוריות בתבניות האלו היא שדרך התגובה של הסוחרים בשוק ההון למהלכים בשוק חוזרת על עצמה ומופיעה בגרף בתבניות, דרך התגובה שלהם נשארת כמו חותמת דפוס שהשינויים בו הם מינוריים, לכן יש חשיבות לסחור בניירות ערך שהסחירות בהם גבוה, בדיוק כפי שעושים מדגם סטטסטי, הדיוק של המדגם גדל ככל שיש יותר נדגמים כך השונות קטנה והתוצאות המתקבלות אמינות יותר כאשר יש הרבה תצפיות, במקרה שלנו
" יותר נדגמים " שווה ערך למחזורי מסחר גדולים ויותר עסקאות, כאשר מנסים לנתח ניירות ערך שיש להן מחזורי מסחר קטנים לפי תורת ה- ניתוח טכני היכולת להאריך ולאמוד את דיוקם של דברים קטנה כתוצאה מכך שהגרף אינו מדויק ולא משקף את התנהגות המשקיעים אלא מספר בודד של משקיעים שיכול לתמרן בין בתמימות ובין בכוונה את המנתחים הטכנים, לכן אנו רוצים לנצל הזדמנות זו ולהמליץ שמין הראוי שלא לסחור ניירות ערך אשר אינם סחירים.

שיטת הניתוח טכני מתבססת על מספר עקרונות :

הכל מגולם בגרף.
מחזורי המסחר יתמכו תמיד במגמת המחירים.
ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה.
שוק ההון נע בגלים.


משקעים אשר פועלים על פי השיטה מקפידים על שלושה עקרונות מסחר בסיסיים :

סחור תמיד בכיוון המגמה. 
אל תהפוך עסקה רווחית לעסקה מפסידה.
קטע הפסדים בעודם קטנים.

מרכיבים ראשיים בתורת הניתוח הטכני:

ניתוח טכני עושה שימוש במגוון גדול של גרפים אשר מראים את תנועות המחירים על גבי הזמן, ניתן לדמות זאת לגרף פשוט שציר ה- Y שלו מייצג את ציר המחירים וציר ה- X מייצג את ציר הזמן.


זיהוי המגמה הכללית של נייר הערך: מגמה עולה, יורדת או דשדוש.


מומנטום: נרצה לזהות ולנתח את המומנטום של נייר הערך. קיימים ניירות ערך שעולים אך ניתן לראות מתחת לפני השטח שעצמת העלייה נחלשת, כלומר שהן עולים אך כמות הקונים שדוחף כלפי מעלה הולכת  ופוחתת. מצד שני יש ניירות ערך אשר עולים בקצב הולך ועולה והאגרסיביות של הקונים רק עולה. נרצה לראות מעבר לתרשים ולקבל אינדיקטורים לידיעה האם נייר הערך מתחזק או שצפויה לרדת עוד מעט.


זיהוי רמות תמיכה והתנגדות.
רמת תמיכה – רמת מחירים שיש סיכוי שהמניה לא תרד מתחתיה.            
למשל מניית דלק קבוצה אשר בחודשים האחרונים רמת התמיכה לגביה היא שער 93000, כך שנקודה טובה לרכישת המניה היא 93000   אולם אם המניה יורדת מתחת לקו זה כדאי למכור כי כנראה שגיתי והנקודה אשר חשבתי כי היא נקודות תמיכה אינה נכונה וירידת המחיר מתחתיה מסכנת אותי אם אמשיך להחזיק בנייר.

רמת התנגדות – רמת מחירים שסביבה מגמה עולה תעצר.


תופעה של " היפוך מגמה " משמעותה – רמת תמיכה שנפרצת הופכת להיות רמת התנגדות.


אינדיקטורים טכניים

אינדיקטורים טכניים הינם כלי עזר למעקב ולניתוח ומשתמשים בהם ביחד או בתוספת לניתוח התרשימים. ישנם אנשים שהופכים את האינדיקטורים לכלי המסחר המרכזי שלהם, אולם האינדיקטורים הם כלי עזר ולא כלי מסחר עיקריים.

כך למשל אחת הבעיות עם אינדיקטורים היא שמדובר בנוסחאות ובאתרי אינטרנט שונים מציבים ברירות מחדל בתוך האינדיקטורים. רוב המשקעים שעובדים עם ניתוח טכני לא משנים את ברירות המחדל של האינדיקטורים, בעוד שבפועל ברירות מחדל אלו נועדו לכוונון. מה שיוצר יתרון למי שמבין בתחום.

אינדיקטור טכני הוא נוסחה שמפעילים על הנתונים של נייר הערך – שער או נפח מסחר. באמצעות הנוסחה מקבלים גרף/תרשים שמציג את תוצאות הנוסחה ואת התרשים משווים ומנתחים יחד עם תרשים נייר הערך.


התרומה של האינדיקטורים:

התרעה – שמשהו עשוי להשתנות, שינויי מגמה.
אישור - האינדיקטור יכול לאשר.
חלק מהאינדיקטורים יכולים לתת אלמנט של תחזית.

ניהול סיכונים ותורת הניתוח הטכני 

בניתוח טכני לא תמיד מצליחים לחזות את רמות המחירים העתידיים, אך הניתוח מאפשר להוריד את רמת הסיכון על ידי ניהול הסיכונים בעזרת הוראות לקטיעת הפסד (Stop Loss ) והוראות למימוש רווח ( Take profit)

אחת הטעויות הנפוצות היא שסוחרים בבורסה אינם עוסקים בניהול סיכונים אלא רק בניסיון לזהות איתות מתאים לכניסה או יציאה,לכן חשוב להגדיר מראש מה עושים עם הנייר ערך, עוד לפני שבכלל רוכשים אותו, כלומר, לקבוע מראש מהיא נקודת הכניסה, נקודת לקיחת הרווח ( אם התרחשה ) ונקודת קטיעת ההפסד ( אם התרחשה ) ולהיצמד לנקודות אלה בהחלטיות ללא הפעלת כל רגש.

אחד היתרונות היחסיים של הניתוח הטכני על פני שיטות מסחר אחרות הינו קביעת שיטת מסחר קבועה, כלומר תוכנית מסחר (הנקרא בעגה במקצועית " סיסטם ").


תוכנית מסחר היא שיטת עבודה המתבססת על מספר תנאים טכניים שנקבעו מראש על ידי הסוחר ובזמן שהם מתרחשים בו זמנית, מעניקים לסוחר איתות לקנייה או למכירה.
תוכניות המסחר מתבססות לרוב על איתותי מתנדים שונים ומזהות שינויי מומנטום ומגמה. אחד היתרונות הבולטים בשימוש בתוכנית מסחר הוא היכולת לנטרל את רגשות המשקיע ולנקוט פעולות בורסאיות על סמך מידע טכני אובייקטיבי ללא השפעת אמוציות לחלוטין.

תוכנת ניתוח טכני

קיימות תוכנות למסחר בבורסה אשר מאותתות לסוחר כאמור, כי התנאים לביצוע פעולה כפי שקבע אותם מראש מתקיימים ברגע נתון, וישנם תוכנות אשר עם קיומם של התנאים שנקבעו מראש, גם נותנות ישירות הוראה לביצוע הפעולה ללא מעורבות ישירה של הסוחר עצמו ובכך מוציאה לחלוטין את הרגש משיטת המסחר.

ניתן לקבל מידע על חשיבות השימוש בתוכנת מסחר אוטומטית למסחר בורסה במאמר " הסיבות לצורך לשימוש במסחר אוטומטי בבורסה ובמאמרים נוספים בתחום המסחר בשוק ההון.

תוכנה מומלצת על ידינו לשימוש ככלי עזר רב עוצמה לניתוח טכני, הינה תוכנה אמרקאית בשם אמי ברוקר ( AMIBROKER )
התוכנה מוזנת מנתוני הבורסה הישראלית און ליין ( בזמן אמת ) על ידי מוצר אשר הושק רק לאחרונה - Go4iTicker ומאפשר חיבור תוכנת מסחר לתוכנת ניתוח טכני. ניתן לנתח טכנית את כל ניירות הערך אשר נסחרים ב- בורסה הישראלית על ידי כלים טכניים רבים ומגוונים אשר קיימים בתוכנה. 

הנך מוזמן ליצור קשר ולהנות מתוכנת ניתוח טכני מהמתקדמות בעולם.


•מידע זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
•אין במאמר זו להוות המלצה או חוות דעת בקשר לעיסוק במסחר בבורסה.
•קבלת החלטה כלשהי המתבססת על מאמר זה הינה על אחריותו של הקורא בלבד.

מסחר אוטומטי זה Go4it