צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

מהי מכירה בחסר

מכירה בחסר | שורט | כתיבת אופציות | פוזיציות שורט

במסגרת מאמר זה נסביר מהי כתיבת אופציות מעוף, מהם היתרונות וחסרונות בכתיבות אופציות ( או כל נייר ערך אחר ) וכיצד ניתן לעשת זאת.


מהי כתיבת אופציה ?  (בלועזית שורט -  short )

הדרך הפשוטה ביותר להסביר מהי כתיבת אופציות מעוף הינה על ידי דוגמה מתחום  אחר." לקיחת הלוואה מהבנק ", כאשר אתה כותב אופציה אתה למעשה מלווה את האופציה למי שכתבת לו אותה, כמו בכול הלוואה חלה עליך חובה לפרוע אותה, בהנחה וכתבת אופציה תרצה להחזיר את האופציה במחיר הנמוך ביותר שאפשר על מנת להרוויח את הפער בין הכתיבה שכתבת לבין השער שקנית חזרה. לדוגמה, נניח וכתבת אופציה במחיר 1000 שקלים ומחיר האופציה עלה ל 1100, הפסדת 100 שקלים מכיוון שאתה צריך לקנות אותה חזרה במחיר 1100 ( לפרוע את ההלוואה ) מחיר הגבוה ב 100 שח מהמחיר בו כתבת, באותה מידה אם מחיר האופציה ירד ל 900 אתה מרוויח 100 שקלים מאחר ואת האופציה אתה מחזיר בשווי של 100 שקלים פחות מהמחיר אותו כתבת (ביצעת את ההלואה ) את האופציה.


האם כל אחד יכול לכתוב אופציות

כאמור, מכירה בחסר ( כתיבת נייר ערך ) כרוכה בהשאלה של אופציות מעוף. השאלה זו מהווה למעשה הלוואה לכל דבר, שכן המשאיל מקבל לידיו סחורה בעלת ערך כספי, אותה הוא מוכר בשוק. כפי הנהוג בכול הלוואה, על המשאיל להעמיד ביטחונות כספיים, המבטיחים כי יש לו יכולת כלכלית להחזיר את שהשאיל. התמורה הכספית המתקבלת מהמכירה של אופציות המעוף  לעתים אינה מספיקה, שכן צריך לקחת בחשבון כי ערך האופציות שהושאלו עשוי לעלות משמעותית, ואז אין די בתמורה שהתקבלה. המשאיל צריך לשעבד כספים נוספים, המשמשים כביטחונות במקרה שערך האופציות יעלה בצורה כזו שתסכן את נותן ההלוואה. כמות הביטחונות המדוייקת הנדרשת, מחושב על ידי אלגוריתם שנקבע על ידי הבורסה שאצלה מתבצעת המכירה בחסר ( הכתיבה ).


מהם היתרונות והחסרונות בשימוש בכתיבת אופציות ?

היתרון המרכזי בכתיבת אופציות הוא שניתן להשתמש בתכונת אופציית המעוף - שחיקה ( תטא - Thetaשינוי במחיר האופציה עקב חלוף יום אחד, כלומר כל אופציה מאבדת מערכה ככל שעובר הזמן ומתקרבת הפקיעה ) כאמור אם האופציה מאבדת מערכה ככל שעובר הזמן אז לכאורה זה " כסף בטוח " אם המדד היה עומד במקום - אך זה לא כך בפועל, מאחר והמדד לא עומד במקום רוב הזמן אלא תנודתי, כמה תנודתי ? זאת אף אחד אינו יודע ולכן אומנות כתיבת האופציות נרכשת לאורך שנות ניסיון - ונדרשת מיומנות גבוה על מנת לעסוק בכתיבות ובאסטרטגיות מעוף.

החיסרון בכתיבת אופציות הוא שההפסד הוא למעשה בלתי מוגבל ( מוגבל לגודל הביטחונות שאתה מעמיד בחשבון המסחר שלך ) כאמור כתיבת אופציה היא  הלוואה, את ההלוואה אתה חייב לפרוע.אופצית מעוף יכולה לעלות לעתים באלפי אחוזים. חשוב מה יקרה אם תכתוב אופציה במחיר של 1000 שקלים והמחיר שלה יעלה למשל ל 5000 שח ?! עליך החובה לקנות חזרה את האופציה במחיר של 5000 ש"ח ! אחרת בית ההשקעות שלך " יסגור " לך את הכתיבה באופן אוטומטי ויחייב אותך בסכום הנל. זה המקום להוסיף כי כתיבת אופציות יוצרת מצב של שורט סקוויז


כיצד אני יכול לבצע כתיבה 

על מנת לסחור בבורסה הישראלית עליך להיות בעל חשבון ל -מסחר בבורסה בבית השקעות או בבנק, בחשבון זה עליך לפתוח " הרשאות לכתיבה " שיאפשרו לך לבצע כתיבת ניירות ערך. אתה תתבקש להעמיד בטחנות כספים בהתאם לאפיק ההשקעה אותו אתה רוצה לכתוב.

זה המקום להזכיר כי אנו בחברת GO4IT  הקמנו קבוצת רכישה בעניין עמלות מסחר ושרותי מסחר בבורסה, חברי הקבוצה נהנים משרותי מסחר ומעמלות מסחר אטרקטביים במיוחד, ניתן אף לקבל תוכנת מסחר אוטומטית ללא תשלום.