צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

פקודות נפוצות במסחר בבורסה

במסגרת מאמר זה נציג בפניך פקודות נפוצות ב-  מסחר בבורסה , כמו כן יינתן לך הסבר מתי ואיך ניתן להשתמש בכול אחת מהפקודות ואף יינתן לך הסבר על הסיכון הכרוך בחלק מהפקודות ללא הכרת אופי פעולתן.

 


פקודת LMO ( שער למסחר הפתיחה )

פקודה זו מוגבלת לשלב פתיחת המסחר בלבד והיא קובעת את הגבלת השער לביצוע העסקה ( לא ניתן להגיש פקודה בהפרש גדול מ- 35% משער הבסיס ).




פקודת LMT ( הגבלת שער )

פקודה לשלב המסחר הרציף ולשלב טרום הנעילה, הפקודה הקובעת את הגבלת השער לביצוע העסקה (לא ניתן להגיש פקודה בהפרש גדול מ- 35% משער הבסיס ).



פקודת  MKT ( שוק )

פקודה לשלב המסחר הרציף, אשר מוגשת ללא הגבלת שער, ומתבצעת בשער הטוב ביותר האפשרי באותו הרגע.

 



פקודת
LMC ( שער למכרז הנעילה )

הפקודה הינה פקודה לשלב הנעילה בלבד, המוגשת בהגבלת שער. במידה והפקודה גבוה או שווה לשער מכרז הנעילה, היא תתבצע בהתאם להיצע בשוק.

 


פקודת ATO (בצע בשער הפתיחה )

פקודה הניתנת לביצוע בשלב הפתיחה בלבד (עד לשעה 09:45 ).משמעות הפקודה, בצע את פעולת המסחר לפי השער או המחיר שייקבע בתום שלב הפתיחה.



פקודת
LMT- limit ( הגבלת מחיר )

זוהי למעשה פקודת המסחר הפופלרית והשימושית ביותר במסחר בבורסה. פקודה הזו באה להגביל מכירה או קניה לשער מסויים. בעת הזנת ההוראה אנו מגדירים מחיר או שער מקסימלי אותו אנו מוכנים להשקיע בעבור קניית נייר הערך שבו אנו חפצים או לחלופין מחיר או שער מינימלי שבו נסכים למכור את נייר הערך בו אנו מחזיקים.

 



פקודת
LMO limit at opening (לימיט בשלב הפתיחה )

פקודת הגבלת שער הטובה לשלב הפתיחה בלבד. פקודה זו תבוטל אוטומטית אם היא לא בוצעה בשלב הפתיחה.

 



פקודת
ATC at the close / LMC limit at close ( בצע בשער נעילה )

כרבע שעה לפני סיום יום המסחר נקבע " שער הנעילה ", השער הוא אחיד לכל העסקאות המתבצעות בשלב הנעילה – השער נקבע ע"י הבורסה לניירות ערך. חישוב השער הוא לפי ממוצע המכירות בחצי השעה האחרונה של המסחר. במידה ותרצה לבצע עסקה בשער שונה מהשער הנקוב - לא תוכל לעשות זאת.

 



פקודת
- STOP LOSS ( עצירת הפסד )

פקודה אותה מגדיר הסוחר כנקודה האחרונה בה הוא כסוחר מוכן להשאר בפוזיציה שלו בהפסד. עם הגעת נייר הערך לשער שהוזן בהוראה תופעל מיידית פקודת עצירת ההפסד (בשער MARKET ) והעסקה תסגר בשער הטוב ביותר הקיים באותו רגע בשוק. אנו ממליצים להבין היטב את משמעות השימוש בפקודה זו טרם השימוש בה מאחר שימוש לא מושכל בפקודה במיוחד (אך לא רק ) במניות דלות סחירות יכול להביא לסגירת הפוזיציה בשערים רחוקים ושאינם בהכרח רצויים על ידי הסוחר.

 



פקודת
STOP LIMIT ( עצירת הפסד בהגבלת שער )

פקודה אותה מגדיר הסוחר כנקודה האחרונה בה הוא כסוחר מוכן להשאר בפוזיציה שלו. עם הגעת נייר הערך לשער הנקוב (שער הטריגר) בהוראה תופעל מיידית פקודת מכירה בלימיט הנקוב. בעת השימוש בפקודה זו אין חובת ביצוע היות ואם בשער הנקוב בלימיט לא יהיו קונים או לא תיהיה כמות מספיקה של קונים יתכן כי ההוראה לא תבוצע, פקודה זו באה להגן על הסוחר מפני סגירת פוזיציה בשערים רחוקים אך מאידך ייתכן והסוחר לא ימכור כלל את הנייר ערך שכן ייתכן מצב שהשער המבוקש " ברח " ונייר הערך המשיך לרדת הרבה מעבר למה שהסוחר ציפה.

 



פקודת
BUY ABOVE ( קניה בפריצת שער )

פקודה זו משמשת בעיקר סוחרים על בסיס ניתוח טכני. בפקודה זו מגדיר הסוחר שער קניה בהוראת " MARKET " (ביצוע מיידי) באם השער יטפס (ויפרוץ רמת התנגדות מסויימת ) ויגיע לשער גבוה יותר מהשער הקיים.

 



פקודת
TAKE PROFIT ( לקיחת רווח )

פקודת לקיחת רווח בשער טריגר המוגדר מראש ע"י הסוחר. בשער הטריגר תשודר הוראת לקיחת רווח בשער לימיט ( אין חובת ביצוע ).





פקודת TRAILING STOP ( שמירה על רווח )

הפקודה דואגת לשמור על ערך מסויים מהגבוה בטרייד, במידה והפוזיציה יורדת מערך זה, מופעלת פקודת לקיחת רווח.





פקודת FOK - FILL OR KILL

בצע "הכל או כלום ". פקודת מסחר זו משמשת בעיקר סוחרי אופציות מעו"ף מבוססי אסטרטגיות אופציות מעוף אשר להם חשוב מאוד כל פרט בעסקה והם אינם יכולים להסתפק ב"ביצוע חלקי". מובן מאליו כי בהוראה זו אין חובת ביצוע.


פקודות IMMEDIATE OR CANCEL - IOC


פקודת מסחר אשר משמעותה בצע באופן מיידי או בטל ההוראה. משמשת בעיקר סוחרי אופציות. כאמור, גם בסוג פקודה זו אין חובת ביצוע.



זה המקום להזכיר כי כל הפקודות המוזכרות לעיל ניתנות לביצוע בצורה אוטומטית לחלוטין בין אם בהתאמה אישית של הפקודה ובין באחד ממגוון מוצרי המדף שלנו !

הנך מוזמן ליצור קשר ולסחור בבורסה בצורה מקצועית עם תוכנת מסחר אוטומטית אשר תקדם את רמת המסחר שלך ! ובמסלולי מסחר בבורסה הזולים ביותר בארץ אשר התקבלו במסגרת קבוצת רכישה !


גולשים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם :
פורום שוק ההון


מאמר זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
אין במאמר זו להוות המלצה או חוות דעת בקשר לעיסוק במסחר באופציות מעו"ף.
קבלת החלטה כלשהי המתבססת על מאמר זה הינה על אחריותו של הקורא בלבד.