צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

מהו שורט סקוויז

במאמר זה תוכל לקרוא על משמעות המונח שורט סקוויז , מצב שלא פעם תפגוש כאשר תבצע מסחר בבורסה.


קצת הקדמה

לפני שנגדיר מהו שורט סקוויז נדבר על מושג מקדים שיאפשר להסביר טוב יותר : מכירה בחסר ( או בשמות נוספים " כתיבה ", " שורט " )

   - מהי מכירה בחסר

מכירה בחסר או בשמה הנוסף " שורט " ( נקרא גם " כתיבה  " ) היא למעשה מכירה של נייר ערך שאינו נמצא ברשותך. כאשר אתה מבצע שורט על נייר ערך אתה רוצה שערכו של נייר הערך ירד על מנת להרוויח. מדובר במעין הלוואה שאתה עושה. נניח וכתבת אופציות מעוף ב 1500 ש"ח לכאורה לווית 1500 ש"ח מהשוק, כמו כול מי שמלווה כסף תרצה להחזיר כמה שפחות או לא להחזיר כלל, לכן הציפות שלך יהיו על מנת שתרוויח, ששווי אופציות המעוף שכתבת ירד, אם נניח השווי ירד ל 1300 וקנית חזרה את מה שכתבת, הרווחת 200 ש"ח היות והלווית 1500 ש"ח והחזרת 1300 ש"ח, זו למעשה כל תורת המכירה בחסר על רגל אחת, על מנת לבצע מכירה בחסר יהא עליך להעמיד בטחונות, לכל כתיבה של ניירות ערך מסוגים שונים, נדרשים בטחונות שונים.


דוגמאות למצבי שורט סקוויז שהתרחשו באופציות מעוף

דוגמא 1  ( הקלק על התמונה ותוכל לראותה בגדול )

בדוגמא ניתן לראות עליה במחיר של אופציית מעוף משווי של 1000 ש"ח לשווי של 2700 ש"ח וזאת בפרק זמן של כחצי שעה ! למעלה מ 150% בחצי שעה !
שימו לב ניתן לראות גם את התיקון ( ירידה במחיר האופציה ) לקראת סוף המסחר שעליו יוסבר בהמשך. 

{rokbox title=|מהו שורט סקוויז | thumb=|images/stories/222_2.png|}images/stories/555.png{/rokbox}



דוגמא 2 ( הקלק על התמונה ותוכל לראותה בגדול )

בדוגמא ניתן לראות עליה במחיר של אופציית מעוף משווי של 400 ש"ח לשווי של 1200 ש"ח וזאת בפרק זמן של כחצי שעה ! כ 300%  בחצי שעה !
 

{rokbox title=|מהו שורט סקוויז | thumb=|images/stories/14_2.jpg|}images/stories/14.jpg{/rokbox}

דוגמא 3  ( הקלק על התמונה ותוכל לראותה בגדול )

בדוגמא ניתן לראות עליה במחיר של אופציית מעוף משווי של 600 ש"ח לשווי של 1950 ש"ח וזאת בפרק זמן של כשעתיים ! למעלה מ 200 % שעה !
שימו לב כי ניתן לקראות את התיקון לאחר שמימשו רווחים ( ירידה במחיר האופציה ). 

{rokbox title=|מהו שורט סקוויז | thumb=|images/stories/152_2.png|}images/stories/152.png{/rokbox}



עתה ניתן לחזור לדבר על שורט סקוויז

שורט סקוויז מתרחש כאשר ערכו של נייר הערך, מניות, אופציות מעוף וכו', עולה, מי שכתב את נייר הערך ובניגוד לתחזיותיו ציפה שנייר הערך ירד, מתחיל להפסיד. ככל שהעלייה בשווי נייר הערך ממשיכה הכותב מפסיד יותר ויותר, עד אשר הביטחונות שהוא העמיד לטובת הכתיבה אינם מספקים והוא מקבל פניה מחבר הבורסה שאצלו הוא מנהל את חשבון ההשקעות שלו, " לסגור את הפוזיציה " זה הביטוי שמתאר קניה חזרה של ניירות ערך שנמכרו בחסר, כלומר לקנות חזרה את הניירות שהוא כתב על מנת שלא לחרוג מביטחונות. על מנת לסגור את הפוזיציה הכתובה יש לקנות חזרה את ניירות הערך ואז מקבלים מצב של שורט סקוויז שיקפיץ את ערכו של נייר הערך בצורה חדה ופתאומית.

כמובן שאם משקיע אחד קטן יסגור את הפוזיציה שלו לא יתרחש שורט סקוויז מאחר וככל הנראה זה לא ישפיע על השוק ( תלוי בסחירות של נייר הערך ) אך שמספר גדול של משקיעים מתחילים לקנות חזרה את הפוזיציה שלהם מתחיל ערך הנייר ערך לעלות עוד ועוד, עוד משקיעים מתחילים להיכנס לחריגה מביטחונות וגם הם נאלצים לסגור את הפוזיציה ולהזרים עוד ועוד ביקושים לקנית נייר הערך, מתחיל מעגל שכל מהותו היסטריה של מי שכתבו את נייר הערך ורוצים לקנותו בחזרה בהקדם על מנת שלא להפסיד עוד ועוד ולא לחרוג מביטחונות. בשלב מסוים לאחר עליה חדה בשווי נייר הערך מתחילים להופיע מוכרים שקנו את הנייר הערך בזול ורוצים לממש רווחים ואז תהליך השורט סקוויז מואט ואף נעצר.

שורט סקוויז מתרחש בעיקר כאשר גופים גדולים לא התכסו נכון מבחינת הביטחונות ושהם מקבלים החלטה לסגור את הפוזיציה הכתובה שלהם, למשל אם התרחש אירוע חיצוני כדוגמת חטיפות חיילים שהתרחשו, מלחמת לבנון, התפטרותו של ביבי מתפקידו כשר אוצר וכו' מאורעות אלה לא נצפים על ידי הגופים הגדולים וייתכן שמבחינתם אין זה נכון לקנות הגנות בצורה קבועה לתרחישי קיצון שכאלה ולכן במקרה שכזה הם מתחילים להזרים ביקושים גדולים על מנת לסגור את הפוזיציות שלהם בהקדם והדבר יוצר שורט סקוויז.


סיכום שלבי היווצרות שורט סקוויז


1. כמות גדולה של סוחרים שכתבו נייר ערך מסוים נאלצים לסגור את הפוזיציה שלהם עקב עליית ערכו מכל מיני סיבות ולכן הם מתחילים להזרים ביקושים לקניית נייר הערך.
2. הביקושים שהוזרמו מתחילים להעלות את מחירו של נייר הערך.
3. כתוצאה מהעלייה הולכת ומתגברת, סוחרים נוספים מתחילים להיכנס למצב של חריגה מביטחונות ונאלצים גם הם להתחיל להזרים ביקושים לקניית נייר הערך.
4. מתחיל מעגל שבכול פעם עוד ועוד משקעים מתחילים להזרים ביקושים ומחיר נייר הערך עולה ועולה.
5. בשלב מסוים לאחר עליה חדה ופתאומית בשווי נייר הערך, מתחילים להופיע מוכרים שקנו את נייר הערך בזול ורוצים לממש את הרווחים שלהם, תתכן אף ירידה משמעותית בנייר הערך מאחר ומוכרים רבים ירצו לממש את הנייר ערך ברווח.

דוגמא לשורט סקוויז, כאשר ביבי כשר האוצר החליט להתפטר מתפקידו, זוהי סיטואציה שאינה ניתנת לחיזוי ולכן מצאו עצמם מספר גופים גדולים עם כמות לא מבוטלת של אופציות מעוף מסוג פוטים כתובים. כאשר פורסמה הידיעה, מחיר הפוטים הלך ועלה והגופים הגדולים נאלצו לסגור את הפוזיציה שלהם בהקדם על מנת להפסיד כמה שפחות כסף, דבר זה גרם להזרמת ביקושים לפוטים ולעליה חדה במחיר שלהם באופן מיידי, כך החל לו התהליך הנזכר לעיל בשם שורט סקוויז. אגב כהערה, שורט סקוויז לא מתרחש רק שיש אירועים חיצוניים שלילים, אלא תוכל לראות גם עליה חדה, למשל אם מדובר על אופציות מעוף תוכל לראות שורט סקוויז בקולים כאשר מחיר הקולים הולך ועולה ומי שכתב קולים מנסה לסגור אותם בהקדם.



כיצד להתנהל במצב של שורט סקוויז ?

כאמור כאשר מתרחש שורט סקוויז מחיר נייר הערך עולה באופן חד ופתאומי ובסופו של התהליך או " נרגע " או מתחיל לרדת. ולכן עלינו לנסות ליהנות מהמידע הזה ככל הניתן לצורך הפקת רווחים מקסימליים. ניתן לפעול בכמה צורות שכן אף אחד אינו יודע מה עוצמתו של כל שורט סקוויז, הוא יכול להתרחש בצורת עלייה של מאות שקלים ואף להגיע לעלייה חדה של אלפי שקלים, לכן עלינו לנסות לייעל את שיטת המסחר שלנו ככל הניתן על מנת לנסות להרוויח כמה שיותר במידה והעלייה בשווי נייר הערך תימשך.

 קיימות מספר גישות

1. גישה הסולידית ניתן לממש עם העלייה במחירו של נייר הערך כל פעם מנה של ניירות הערך ( חלק מהאחזקות שלך בנייר הערך ) על מנת לשמור על הרווחים ולתת לחלקם הזדמנות להמשיך ולעלות.

2. גישה שאומרת שאם מזהים שורט סקוויז זה " כסף על הרצפה " ולכן צריך לאסוף עוד ועוד מאותו נייר ערך על מנת למקסם רווחים. אין צורת התנהגות נכונה, בכול מקרה רק בדיעבד נדע מהי ההתנהלות שהייתה נותנת רווחים מקסימאליים וכל מקרה לגופו, ייתכן מקרה שאיסוף יביא רווח מקסימלי וייתכנו מקרים שמימוש בחלקים יביא את הרווח המקסימלי.


כיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לצורך הפקת רווחים כאשר מתרחש שורט סקוויז ?

במערכת מסחר מתקדמות כמו למשל במערכת המסחר האוטומטי Go4itrader של חברת Go4it ניתן לנהל סיכונים גם במצב של שורט סקוויז. לדוגמא נניח שאתה מבצע מסחר באופציות, אופציות מעוף, לא פעם מתרחש שורט סקוויז למעשה סטטיסטית אחת למספר שבועות מתרחש שורט סקוויז ברמה כזו או אחרת.

מערכת מסחר מתקדמת כמו Go4itrader מאפשרת לך להתנהל בשני הגישות שהוזכרו לעיל בנוגע להתנהלות כאשר קיים מצב של שורט סקוויז. והכל בצורה אוטומטית לחלוטין תוך ביצוע במהירות של מילישניות כיאה למערכת מסחר אוטומטית, להזכירך התרחשותו של שורט סקוויז מגיעה בצורה פתאומית וחדה שאתה כבן אנוש לא פעם עשוי לפספס את המהלך ו \ או להיות בכיוון המנוגד ולהפסיד לא מעט כסף לכן חובה עליך לרתום את הטכנולוגיה לצדך גם מהביט מתן מענה למצבי שורט סקוויז.

במערכת המסחר אוטומטי של Go4it  קיימים רכיבים שונים שמאפשרים לך, בין היתר, להתנהל במצב של שורט סקוויז ב 2 האופנים שהוזכרו לעיל.

1.במידה ובמצב שורט סקוויז אנו מעוניינים לממש בחלקים את ניירות הערך שקנינו לפני מתחילתו של המהלך, אזי ניתן להזין מבעוד מועד למערכת מסחר אוטומטי פקודות של טריילינג סטופ כאשר הזנת של פקודות שונות יאפשר לך לשחרר את הפוזיציה שלך בחלקים, כלומר ככל שמחיר האופציה עולה הסטופ זז, אך כאשר המחיר ירד, האופציות שקנית יוחזרו לשוק ברווח. כך תוכל לעשות עם מידות שנות של טריילינג סטופ וכך תוכל לקחת כמה שיותר מהמהלך ולעבוד בצורה סולידית.

2.במידה ובמצב של שורט סקוויז אתה מעוניין לאסוף כמה שיותר אופציות על מנת להרוויח כמה שיותר, מצב שבו אתה מזהה כי " יש כסף על הרצפה " ושחובה עליך לאסוף כמה שיותר אופציות על מנת למקסם רווחים - במצב זה רובוט מסחר אוטומטי עשוי לשמש אותך ככלי עזר רב עצמה מאר וקיימים בו רכיבים המאפשרים לך להוסיף בצורה אוטומטית עוד ועוד אופציות, תוכל לבחור להוסיף אופציות נוספות רק כאשר הרווח עולה ואף להוסיף אופציות רק כאשר אתה נעלת רווח במנה הקודמת, הכול כפי שבחרת לנהל את הסיכונים שלך.


כיצד ניתן לקבל את מערכת המסחר האוטומטי של Go4it  בחינם


זה פשוט, כל שעליך לעשות הוא לבקש מחבר הבורסה שדרכו מתנהל חשבון ההשקעות שלך, בית השקעות או בנק, מערכת מסחר אוטומטי של חברת Go4it, המערכת מתממשקת למערכת ה- FMR ומאפשרת לך ליהנות מהטכנולוגיה לשם הפקת רווחים וניהול סיכונים כאשר אתה מבצע מסחר באופציות מעוף. בית השקעות או בנק שאינו מעניק לך מערכת מסחר אוטומטי חוסך על גבך ולכן אין כל סיבה שתמשיך לסחור דרכו או שתפתח אצלו חשבון להשקעות. - דאג לכספך והתקדם עם הטכנולוגיה.

זה המקום ליידע אותך כי בעקבות הקמת קבוצת רכישה בעניין מסחר בבורסה הושגו תנאי מסחר ושירותי מסחר אטרקטיביים במיוחד, הכוללים בין היתר שירותי מסחר מתקדמים, עמלות מסחר בבורסה זולות במיוחד כן הטבה בלעדית - קבלת מערכת מסחר אוטומטי ללא תשלום ! 

לפרטים נוספים,

  

גולשים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם :

אלגו טריידינג


איך לעשות כסף

לימודי שוק ההון

הבורסה לניירות ערך



• מידע זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
• אין במאמר זו להוות המלצה או חוות דעת בקשר לעיסוק במסחר בבורסה.
• קבלת החלטה כלשהי המתבססת על מאמר זה הינה על אחריותו של הקורא בלבד.

Go4it מסחר אוטומטי בבורסה